سرخط خبرها

گلایه‌ای بر ساخت‌وسازهای مشکل‌ساز

  • کد خبر: ۱۱۴۵۸
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵
گلایه‌ای بر ساخت‌وسازهای مشکل‌ساز
مرتضی سعیدی فعال فرهنگی محله اقبال
فصل سرماست و هرچند در و پنجره‌ها بسته است، اما باز هم صدای مردم در کوچه گاهی می‌پیچد و گلایه‌هایشان به گوش می‌رسد از ساخت‌وساز‌هایی که این‌روز‌ها گریبان‌گیر کوچه‌ها شده است. صدای مردمی قدیمی که این میلان‌ها و معابر را با همت، تلاش و خودیاری آسفالت کردند، ولی حالا باید شاهد این باشند که با هر ساخت‌وسازی فقط با یک مجوز از شهرداری؛ این آسفالتی که به زحمت در کوچه ریخته‌اند، شکافته می‌شود و مشکلاتی به وجود می‌آورد. یک روز شکافتن آسفالت برای آب، یک روز برای فاضلاب، یک روز برای گاز و یک روز برای...
همه تجربه کرده‌اند و می‌دانند که این کنده‌کاری‌ها تا چندین روز عبور و مرور ساکنان محل را دچار مشکل می‌کند. روز‌ها و چه‌بسا هفته‌ها و ماه‌ها همان مشکل باقی می‌ماند و اهالی محله را دچار مشکل می‌کند.
وسایل نقلیه دچار مشکل می‌شوند و ترافیک‌های کوچه‌ای به وجود می‌آید که متأسفانه گاهی هم منجر به جروبحث می‌شود و حرمت همسایه‌داری از بین می‌رود.
تازه اگر در این شرایط همت کنند و چاله را پرکنند و روی آن آسفالت بکشند باز مشکلات جدید شروع می‌شود و کار به اینجا ختم نمی‌شود. چراکه آسفالت جدید خودش تبدیل به معضلی می‌شود! چیزی شبیه دست‌انداز وسط کوچه بالا می‌آید.
محل شکافتن آسفالت به‌خوبی بعد از پرشدن صاف نمی‌شود و درنتیجه آسفالت انجام‌شده بالاتر از سطح خیابان اصلی می‌آید و معضل رفت‌وآمد سواری‌ها همچنان تکرار می‌شود.
مشکل ساخت‌وساز‌ها فقط شکافتن این آسفالت‌ها نیست. سر و صدا‌های وقت و بی‌وقت تا پایان ساختمان‌سازی همراه محله است و مصالح ساختمانی رها شده در خیابان با شروع فصل پاییز و زمستان و بارش نزولات آسمانی تمیزی را از چهره محله می‌رباید.
گل‌ولای ماسه کنار این ساختمان‌های در حال ساخت با هر بارانی شسته می‌شود و به سمت کوچه و خانه‌ها سرازیر می‌شود و در سرعت‌های بالای ماشین‌ها مشکلاتی برای عابران به وجود می‌آورد و چهره در خانه‌ها را
نازیبا می‌کند.
اکنون در اقبال لاهوری ۲ و ۶ و چندین میلان دیگر همین مسئله مشاهده می‌شود. در گذشته که شهرداری منطقه ۹ در اقبال قرار داشت و رفت و آمد کارمندان شهرداری از این کوچه‌ها زیاد بود، در اثر هم‌جواری با شهرداری این‌گونه مشکلات کمتر به چشم می‌خورد. نه اینکه پاکبانان عزیز کم‌کاری کنند، به‌قدری ساخت‌وساز‌های دردساز زیاد است و همسایه‌های مسکن‌ساز تازه از راه رسیده بی‌مبالاتی می‌کنند که دیگر نمی‌شود از این بنده‌های خدا توقعی داشت بلکه ما چشم امید به مسئولان و مدیران محترم شهرداری داریم که با توسل به قوانین، چهره کوچه‌های ما را در این فصل زیبای زمستان و برگ‌ریزان زیبا کنند و کماکان بر افتخارات شهرداری منطقه بیفزایند و لبخندی همچون گذشته بر لب ما قدیمی‌های محله بیاورند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->